פרופיל

המלצות

פרסומים ומדיה

טלמרקטינג – מודעות למניעת התקשרויות טלפניות עם קשישים ותלויים

מכירים את התופעה? האם נפגשתם בה עם מי מיקירכם ?
מודעות למניעת התקשרויות טלפניות עם קשישים"חברה עסקית, קשרה קשישים בעסקאות תוך הטעיות וניצלה חולשה שכלית"

 "במרכז פעילותה העסקית של חברת סופר דיל פלוס עמד מוקד מכירות טלפוני שעבדו בו נציגות מכירה אשר יזמו שיחות טלפון לצרכנים, באמצעותם נקשרו עסקאות 'מכר מרחוק' לשיווק מגוון מוצרים, וביניהם כלי בית, מכשירי חשמל, תכשיטים, תמרוקים ושוברים לפעילויות שונות".

 
אחד מתפקידנו כבני משפחה לאנשים מבוגרים ו/או לבני משפחה/חברים/שכנים שאינם עצמאיים קוגניטיבית, היא לשוחח, להעלות למודעות, עם יקרינו על חשיבות הזהירות במענה והעברת פרטי כרטיס אשראי לכל מי שמנסה לבקש זאת דרך הטלפון גם אם הוא נשמע נחמד ואדם טוב…
 

אז מה עושים עם מתקשרים אלינו מחברת טלמרקטינג ?

במידה ומתקשר אליכם נציג של חברה כלשהי, גם אם שמה מוכר, ידע, הגיוני ומנסה למכור משהו, להציע הנחה מפתה וממש "רק להיום" או עסקה כדאית כלשהי? ליתר ביטחון: תעצרו, אל תשתפו פעולה, אל תקנו. קיבלתם סמס שמבקש מכם להתקשר לחברה לא מוכרת, לחדש ביטוח, לבדוק הלוואה: אל תתקשרו אליהם חזרה, ז ה י ר ו ת  – יתכן ואלה לא רוצים בטובתכם או/ו טובת יקירכם. מתקשרים אליכם ומבקשים מכם להשלים פרטי חשבון בנק או אשראי בטלפון, שכן אלה אבדו, או נמחקו: אל תתפתו, תבקשו שישלחו לכם מסמך סודר למייל או לדואר. מודעות לנושא תשמור גם עליכם וגם על ההורים הקשישים, גם אם הם בביתם וגם אם בבית אבות, דיור מוגן.  דברו עם הוריכם על שיחות טלמרקטינג ועל כניסה אפשרית לסחרור קניות שקשה לצאת ממנו – רתמו אותם בשיחה ממש ממוקדת להימנע לעשות זאת, ולבקש מהמתקשר להתקשר אליכם, זו מסננת חשובה שתמנע את כאב הלב והכיס, ובעיקר רדיפה אין סופית, מתסכלת, כזו הגוררת משאבים רבים מכם בעתיד.
 
במידה ויקירכם אינו כשיר להחזיק כרטיס אשראי, יש לייצר דרכי תשלום אלטרנטיביות לשמירת העצמאות שלו במקומות בו הוא צריך בחיי היום יום(רישום חודשי ותשלום על ידי בין משפחה אחת לחודש), וכך לייצר תהליך מניעה להונאה עתידת אפשרית, פשוט לחשוב מה תלוי בנו…רגע לפני.
 
מודעות, שיח, קשר, שיתוף יכולים למנוע כל אלה.
סוף מעשה במחשבה תחילה – בדיאלוג עם יקירכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 2 =