מסכסוך לאיחוד בין אחים בוגרים
"קיבלתי את פרטי הקשר שלך מ… שהמליצה מאוד מניסיונה האישי.
לקח לי זמן להתקשר ולבקש את עזרתך המקצועית…
וכשהבנתי שאת ראש השנה נאלץ לעשות בלי הבנים, זה היכה בי ממש."
כך החלה שיחת ההכרות עם מ'…
אמא/סבתא בת כ- 65 ששני בניה נמצאים לאורך זמן בנתק שמשפיע כבר תקופה על המארג המשפחתי המצומצם והמורחב כאחד "יש כל הזמן מתח באוויר, לפני כחודש אחד הבנים לא הגיע לאירוע יום הולדת של בעלי בגלל נתק זה".
וכעת,
הבנים מסרבים לציין יחד עם המשפחות הגרעניות והמורחבת את החג במקום אחד,
יאמר לזכות האם, שעשתה עבודת הכנה טובה והצליחה לרתום בחיוב את הבנים לעבור תהליך שמטרתו הסופית – בניית אמון מחדש – צעד צעד לתקשורת מייטבית יותר.
"אך איך אני מביאה את הבנים אלייך, הם לא רוצים להיפגש" ??? האם שואלת,
וכאן נכנס השילוב המנצח של אימון אישי וגישור משפחתי/בין דורי.
השלב הבא היה שהאם נתנה את פרטי הקשר ומיידע על תחום הדעת, קישורים של ממליצים שעברו את התהליך לבנים, כן כן, לבנים.
מדוע?
כדי שכל אחד מהם יעשה את הפעולה הראשונה שתעביר אותו ממצב "רוצה אני" למצב "עושה אני" שם נמצא מפתח מאוד משמעותי להצלחה.
ואכן,
התהליך החל במתן מקום, יצירת אמון, הקשה, מענה על שאלות, העלאת שאלות/בקשות מחויבות לתהליך, ובהמשך זיהוי החסמים, הצרכים, האינטרסים, החוזקות ועוד… שיכינו את כל אחד מהאחים למפגש הגישורי לטובת הקשבה הדדית, זיהוי אינטרסים וצרכים משותפים, בניית תכנית פעולה הדדית מחייבת תוך ליווי התהליך לטובת הצלחתו.